google.com, pub-4139964114599800, DIRECT, f08c47fec0942fa0 Jea's Blanke Tanker: Tankerne blev vendt op og ned.
___ ___ https://www.facebook.com/JeasBlankeTanker/ __ https://www.instagram.com/jeasblanketanker/ __ https://twitter.com/Jeakh __ https://www.goodreads.com/user/show/41570070-jeanette __ https://www.youtube.com/channel/UCGZs7d1yXNH--MgTlhVwkLA __ https://www.bloglovin.com/people/jeanettehenriksen-2167130 __ https://plus.google.com/u/0/109333894282337331588/posts ___ ___

10. december 2013

Tankerne blev vendt op og ned.

Jeg har i dag været til samtale med overlægen på psyk. En samtale jeg har ventet på i nogle uger og som virkelig var tiltrængt. Jeg er virkelig glad for at jeg har den mulighed. Han er stort set altid min sidste løsning og som han selv sagde. Ja, vi to ses jo kun, når du ikke er på toppen. Ja det er desværre sådan hans position er, men tilgengæld betyder de samtaler utrolig meget.

Vi fik vendt alle mine tanker op og ned. Det bringer rigtig mange følelser frem i mig, men det er også rigtig godt. Jeg går altid derfra som et mere roligt menneske, selv om det totalt sluger alle de sidste kræfter. Samtalen i dag endte med at jeg nu skal prøve med lidt indslumrings medicin. Noget jeg altid har været enormt meget imod. Jeg har måske ikke decideret været imod det, men mere angst for det. Er rigtig bange for at miste kontrollen. Jeg er dog nød til at prøve det nu, min krop er totalt afkræftet efter 9 uger, med dårlig søvn og for mange tanker. Jeg er stadig meget nervøs for at skulle prøve det, men som sagt, så må det prøves.

Inden jeg kørte fra psyk, blev vi enige om at jeg nu skal holde juleferie. Jeg skal prøve at male et lille glansbillede af mig selv og finde julestemningen frem. Jeg er ikke på toppen inden i, men det betyder ikke at man ikke skal ha lov til at nyde julen. Normalt er jeg ikke fortaler for denne falske måde at leve på, men det er sådan min jul bliver i år. Jeg har også en ide om at hvis man kæmper for at være mere glad og positiv, så ender det ofte med at man i virkeligheden også er det.

Vi skulle ha været til fødselsdag i dag, men det har jeg valgt at takke nej til. Jeg er totalt afkræftet efter min tur på psyk og trænger virkelig til at slukke totalt i et døgn eller to. Krydser virkelig fingre for at mit indslumrings medicin virker og at jeg i løbet af et par dage får det lidt bedre.

 
Dette er den indslumrings medicin jeg skal prøve, hvis nogen af jer kender det, kunne det være rigtig rart hvis i ville skrive jeres erfaringer med det, det kunne måske gøre mig en smugle klogere.

6 kommentarer:

  1. Det lyder rigtig fornuftigt at prøve med det medicin, selvom jeg godt kan forstå dine forbehold. Men lige nu tror jeg, at det er nødvendigt - man fungerer simpelthen bare ikke uden søvn. Og hvis man i forvejen har problemer, så bliver de endnu større, når man ikke får sin søvn. Det er i hvert fald min erfaring. Medicinen, du får, har jeg desværre ingen erfaringer med - men håber da, at der er andre, der har :-)

    Jeg synes, det er helt vildt sejt, at du har meldt fra til den fødselsdag, fordi DU havde brug for at trække stikket ud. Det er noget, jeg selv har rigtig svært ved at gøre, så det er så inspirerende at læse om, når andre faktisk gør det.

    Knus <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Lige nu handler mig liv ret meget om mig og så er der bare ting jeg er nød til at skubbe lidt ud til siden. Det er rigtig ærgerligt og bestemt ikke noget jeg bryder mig om, men er nød til. Inden jeg skal nogen, tager jeg lidt en snak med mig selv om, om det er en god ide og om det er noget jeg kan. I går var den samtale på psyk det aller vigtigste for mig og jeg vidste at jeg bagefter intet kunne. Derfor meldte vi ud fra starten at vi ikke kom til fødselsdag.. Noget jeg er rigtig ked af, for man fylder jo kun 18 år en gang. Hvis jeg gerne i fremtiden vil ha det bedre, så er jeg nogen gange nød til at tage nogen valg, selv om det ikke er specielt sjovt.

      Slet
    2. Lige præcis - det er det samme, jeg kæmper med. Det er ikke sjovt at sige fra, men det kan være nødvendigt. Tak, fordi du bekræfter mig i det :-)

      Slet
    3. Det er langt vigtigere end man regner med.. Jeg lovede mig selv da jeg blev syg, at jeg fremover kommer i første række. Det er intet der er vigtigere end at jeg har det godt. Jeg tør ikke tage nogen chancer ang mit helbred.. Jeg vil gerne kæmpe og gi så meget jeg kan, men jeg har også en grænse.. det han alle mennesker.. :)

      Slet
  2. Godt at du fik snakket idag :) og kan godt forstå at du ikke er meget for medicinen , tager helst også kun selv medicin når det VIRKELIG er nødvendigt. Men det er det også ved dig:)
    Men håber du får samlet nogle kræfter og får nydt julen <3 ellers siger du bare til hvis der er noget, du har jo mit nummer :)

    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er du sød.. Jeg skal nok skrive hvis jeg får brug for det søde.. :D
      Lige nu skal jeg bare ha styr på den her søvn, koste hvad det vil..

      Slet