google.com, pub-4139964114599800, DIRECT, f08c47fec0942fa0 Jea's Blanke Tanker: Fødselsdag på en Lyserød sky.
___ ___ https://www.facebook.com/JeasBlankeTanker/ __ https://www.instagram.com/jeasblanketanker/ __ https://twitter.com/Jeakh __ https://www.goodreads.com/user/show/41570070-jeanette __ https://www.youtube.com/channel/UCGZs7d1yXNH--MgTlhVwkLA __ https://www.bloglovin.com/people/jeanettehenriksen-2167130 __ https://plus.google.com/u/0/109333894282337331588/posts ___ ___

24. juni 2013

Fødselsdag på en Lyserød sky.

Det er nu snart ½ år siden, min skønne veninde, blev hentede af de lyserøde engle. Smerten og Sorgen er stor og især på en dag, som i dag. I dag ville du ha fejret din 35 års fødselsdag. Jeg ved dit ønske ville være at vi alle sammen, kunne fejre dagen med smil, kram og gode minder, men i dag synes jeg, det er enormt svært. Jeg har hele dagen kunne mærke din varme kærlighed og har ikke kunne holde mine tåre tilbage. Jeg prøver virkelig at mindes alle de gode ting, vi har haft sammen, men tænker hele tiden, på alle de ting vi aldrig fik gjort. Vi havde så mange planer, sammen kunne vi se fremtiden og var klar til at kæmpe for den. 

Jeg besluttede for snart en uge siden, at jeg i dag ville besøge dig. Jeg var faktisk på vej ud af døren, men så at der var et opkald fra Henrik. Jeg satte mig ned, ringede op og det var så fantastisk at høre hans stemme. Høre ham sige at det jo er en svær dag for os alle sammen. Vi savner dig. Jeg kunne mærke en knude i maven, tåre på mine kinder. Efter samtalen tog jeg mig sammen. Alene turen fra lejligheden og ned til bilen trak mange tåre, men jeg ville bare besøge dig. Jeg kunne mærke dig og høre din stemme i mit hoved. Du sagde: Jeg elsker dig, smil, det er jo min fødselsdag. Du sluttede med kommentaren: Skal du slet ikke spise kage i dag? Jeg fik startet bil, op for radioen og ud af landevejen. Du ville ha elsket at sidde ved siden af mig. Vi kunne køre Fyn rundt, for snuller-ture er noget af det bedste i hele verden. Jeg ankom til Fredens Kirke i Svendborg. Solen skinnede så smukt og kunne næsten se dig smile og gi' mig et kram. Min krop rystede, min tåre trillede. Det er første gang jeg mærker dig, i din smukke park. Jeg havde blomster med, men parken i sig selv har udviklet sig, til det smukkeste sted. Små lyserøde blomster svæver i vinden bag din smukke sten, sammen med små hjerteformede blade. Du har fået den smukkeste plads af dem alle. Ikke langt fra dit smukke hjørne, er der en ønskebrønd. Jeg lagde et lille blad, skubbede det lidt rundt i vandet og sendte dig al min kærlighed. Jeg ved du hørte mine ønsker og mine drømme. Jeg ved vi mødes igen.


Jeg brugte næsten en time i den smukke park og var også en tur inde i kirken. Jeg prøvede at skælde de højere magter ud. Hvorfor tog de dig fra os. Nu er det aften og jeg savner dig helt ubeskriveligt. Vi plejer jo at snakke sammen i dag. Det hele virker så uretfærdigt og jeg har svært ved at rumme den store sorg, på en dag som i dag. Jeg håber de servere en 4 lags lagkage til dig i himlen. Jeg håber du ligger på den blødeste lyserøde sky og at der er nogen omkring dig, som elsker dig lige så meget som vi gør. Jeg lukker mine øjne, og prøver at sende dig hver dråbe, der findes af kærlighed i min krop.

Hjertelig Tillykke med fødselsdagen min Elskede Prinsesse.

2 kommentarer:

  1. Hejsa Jea
    Nu har jeg fulgt dig igennem lang tid...i starten over Tommys skuldre...men nu har jeg endelig fået en google konto...og jeg nyder rigtigt meget at læse dine indlæg...en del af dem har læst flere gange.
    Jeg har nydt at følge din forandring igennem tiden...følge alle dine tanker...og de spørgsmål du stiller til digselv og omverdenen!
    Jeg synes du er blevet en fantastisk stærk person, og din kamp for din hverdag...om hvad der er godt og mindre godt for dig...Giver også mig inspiration i min hverdag...og i mit job med arbejdet med mennesker med ligende problematikker som du går igennem.

    Og nu til Pernille...skønne billeder du har lagt ind...og er ikke et sekund i tvivl om at du har læst hvert et ord du har skrevet om hendes og din dag idag. Selvom jeg slet ikke kendte Pernille nær så godt som du....så er hun også savnet her...og vi - både Tommy og jeg..håber Henrik kommer ud på den anden side...lidt mere helet end nu...ting tager jo tid..ville ønske jeg kunne trylle hans smerte væk.......
    Nå men anyway...endnu engang tak for nogle fantastiske indlæg...og glæder mig til at følge dig fremad rettet :)

    Med Venlig Hilsen
    Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Tina..

      Mange tak for din kommentar.. Altid dejligt når nogen skriver og selv om jeg mest blogger for min egen skyld, så er det vildt skønt at folk kan få noget ud af det jeg skriver.

      Det er hårdt for alle der mister og sorg er rigtig svært. Det gør mega ondt og er uretfærdigt. Jeg ved hun passer på os alle og venter på os i himlen. <3

      Knus Jeanette

      Slet