google.com, pub-4139964114599800, DIRECT, f08c47fec0942fa0 Jea's Blanke Tanker: Ville jeg være tilfreds, hvis jeg dør nu?
___ ___ https://www.facebook.com/JeasBlankeTanker/ __ https://www.instagram.com/jeasblanketanker/ __ https://twitter.com/Jeakh __ https://www.goodreads.com/user/show/41570070-jeanette __ https://www.youtube.com/channel/UCGZs7d1yXNH--MgTlhVwkLA __ https://www.bloglovin.com/people/jeanettehenriksen-2167130 __ https://plus.google.com/u/0/109333894282337331588/posts ___ ___

8. maj 2013

Ville jeg være tilfreds, hvis jeg dør nu?

For noget tid siden skrev jeg indlægget - Sådan er det nu.  I det indlæg skriver jeg om at jeg jævnligt stiller mig selv en masse spørgsmål. Var egentlig tilfreds med min indlæg, men så kom Gulde lige forbi og smed en kommentar og fik vendt det hele lidt på hovedet. Det er kun en god ting, hun er en af dem der får mig til at tænke i andre baner, det kender jeg ikke ret mange der kan. Elsker når mine indlæg bliver kastet op i luften, ført rundt med vinden og smidt ned igen.

En del af hende kommentar til mig indlæg var:
Af og til har jeg dog spurgt mig selv, om NU ville være et godt tidspunkt at dø, som i, hvis jeg forestillede mig at min liv skulle stoppe der, ville jeg så være tilfreds med det jeg så tilbage på? Med den fornemmelse jeg ville efterlade i kroppen i netop det øjeblik. Det giver sommetider nogle interessante svar. Eller et hint om hvad jeg bør være opmærksom på og få lavet om :)

Jeg har siden den dag, gerne ville blogge om netop denne kommentar, men jeg har hele tiden skubbet det lidt foran mig. Har ikke rigtig turde tage emnet op. Punkt 1, fordi jeg er enormt bange for døden, det er en del af min sygdom. Punkt 2, jeg har simpelthen ikke kunne får mig selv til at tænke lige den tanke færdig. Punkt 3. Fordi jeg faktisk har oplevet lysten til, ikke at være på denne jord, tidligere i mit liv.

Holder lige en pause og fortsætter med indlægger i morgen.

Today is a good day to be happy

Det er nu flere dage siden jeg startede dette indlæg og nu må jeg altså får det færdig. Jeg tænker: Ville jeg være tilfreds, hvis jeg dør nu. Egentlig er svaret ret forskelligt for mig. Ja, jeg er på mange måder tilfreds med det liv, jeg har haft indtil nu, men samtidig ville jeg ikke være tilfreds, fordi jeg føler at jeg ikke har nået alt det jeg gerne vil. Jeg synes lidt at min sygdom, har sat mit liv lidt på pause i nogle år og at jeg først nu, er ved at leve igen. Derfor er jeg slet ikke færdig, men skulle uheldet være ude, så er jeg tilfreds og jeg fortryder intet. De ting jeg har oplevet indtil nu, har ikke altid været en dans på roser, men det har udviklet mig og gjort mig til et bedre menneske. Jeg føler nogen gange at der på en eller anden måde, må være en mening med at jeg blev syg. Så hvis livet skulle slutte nu, så når jeg slet ikke alt det jeg gerne vil og føler jeg er her for. Jeg føler mig meget taknemlig for det liv jeg har nu og nu skal jeg bare lære at leve det.

Husk at følg mig: www.facebook.com/JeasBlankeTanker

5 kommentarer:

  1. Ja det er jo altid et godt spørgsmål at stille.
    Jeg fremlagde indstillingen til en anden person for nyeligt, dog på en anden måde. Hvor jeg blev mødt med undren over denne negative indstilling til livet som helhed.

    Hvad vedkomne ikke forstod var at man sagtens kunne være tilfreds med de kampe man allerede havde vundet i sit liv, samtidig med at man med et smil startede dagens kampe og udfordringer, for at se på dem i morgen som nogle af de sejre man havde i sit liv.

    Godt indlæg, elsker det :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det blev egentlig et ret godt indlæg, hvis jeg selv skal sige det. :D

      Du blander det lidt rundt for mig, faktisk lidt fordi jeg ikke helt kan tyde hvilket humør du er i.. Ha Ha... Ja og ved ikke helt om den der person du mener er mig.. for så er der gået noget forbi min næse.. Hvis det skulle være mig så har vi misforstået hinanden..

      Slet
    2. Jeg er i mit default lilla humør, og den ukendte person er bare en person i min omgangkreds jeg på daværende tidspunkt skulle tilbringe et par timer sammen med på 2 mands hånd, hvor ting som livsindstilling kom på small talk listen.

      Som du sikkert kender og ved, men som ikke er så klart for folk der slet ikke kender mig, er jeg er blevet for gammel til at fortælle folk hvad de skal mene og tro.
      Jeg har ikke noget behov for at omvende folk til den samme forståelse for alting og ingenting som jeg selv har.
      Enten kan folk se lyset eller også har de ofte en lygte. Det er ikke min opgave at tage den fra dem.

      Hvis jeg skal hive dig frem i lyset, så snakkede vi om klovnen med den negative indtilling og alle problemerne. Jeg tror ikke du overvejede at alle disse kampe og problemer faktisk blev overvundet, og blev alting egentlig betragtet som endnu en dags sejre.. ;)

      Slet
  2. Som sædvandlig ..... SUPER godt sammensat det giver også mig stof til eftertænkning.... kan specielt godt følge dig der hvor du skriver....at der må være en mening med, at du blev syg..gode tanker <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din kommentar.. :D

      Synes også det blev et godt indlæg, så er glad for at andre også kunne li det. Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men det føles bare som om at der er en mening med det. <3

      Slet