google.com, pub-4139964114599800, DIRECT, f08c47fec0942fa0 Jea's Blanke Tanker: Kan det betale sig?
___ ___ https://www.facebook.com/JeasBlankeTanker/ __ https://www.instagram.com/jeasblanketanker/ __ https://twitter.com/Jeakh __ https://www.goodreads.com/user/show/41570070-jeanette __ https://www.youtube.com/channel/UCGZs7d1yXNH--MgTlhVwkLA __ https://www.bloglovin.com/people/jeanettehenriksen-2167130 __ https://plus.google.com/u/0/109333894282337331588/posts ___ ___

16. oktober 2012

Kan det betale sig?

Ja har lige lavet et indlæg der hedder Ungdommen rør mig og fik også en kommentar på det, med det samme. Det fik mig dog lige til at tænke på en oplevelse, jeg havde den anden dag, som jeg lige vil dele med jer.

Mig og kæresten havde været ude og spise med hans søde familie. Inden vi køre hjem, vælger mig og kæresten at gå en tur i Odense centrum. Slutter så af med at gå ind i 7/11, for at købe smøger og jeg lyver ikke, når jeg siger at jeg blev mødt med det største smil. En frisk fyr stod der bag disken, han smilede op til begge øre og han talte til os, som om det bedste der var sket, var at vi kom for at købe smøger. Hana smil ramte os og vi gik derfra med et endnu større smil. Jeg sagde med det samme til Søren, om det ikke bare var den bedste service han nogen sinde havde opleve og det var vi ret enige om. 

Hvornår har du sidst smilet til et andet menneske du ikke kender og fik du et smil igen????

Synes bestemt det er noget vi alle sammen skal prøve at være bedre til. Det er ikke sikkert vi får et smil tilbage, men hvis det bare sker engang imellem er det så ikke det hele værd??

Overvejer lidt om vi evt skulle lave en smile kampagne, sætte en dato og dele så mange smil ud som overhovedet muligt. Nogen der evt vil være med??

5 kommentarer:

  1. Den kampange er noget jeg kører hver eneste dag, når jeg husker det - og jeg forsøger at minde mig selv om det ofte, da jeg af mange får at vide at mit "neutrale" ansigt ser surt ud... meget frustrerende når folk læser noget man ikke signalere! ^^"

    Men også fordi folk som kassedamer, buschaufører, billetkontrollører og andre med lignende jobs ofte står med lorten, når noget går galt, selvom det slet ikke er deres fejl. Og nu kender jeg efterhånden en del der har disse jobs, og har også selv prøvet at stå i rollen, så jeg ved hvor hårdt det er. Derfor forsøger jeg altid så ofte som muligt (med min gulfiske-hukommelse) at minde mig om lige at give et ekstra smil, eller sige en sjov/venlig bemærkning (du ved, af den ufarlige, upersonlige slags).

    Så jeg vil sige, at lidt som med valentines dag, synes jeg da det er synd man skal begrænse sig til én dag? Udover det er det sevlfølgelig en vældigt god idé ;)

    // Janni aka gulde <>< Gulde.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Personligt er jeg også imod at man holder sig til at gøre noget på en bestemt dag, som man burde gøre hele tiden, problemet er bare at få det sat i værk.. Hvis jeg smiler til 20 personer i morgen har det ikke samme effekt som hvis feks 30 bloggere er med, laver et indlæg, går ud og gør noget aktivt osv..

      Jeg bestræber mig også på altid at hilse pænt på alle mennesker og smile til så mange som muligt, dog har vi jo alle sammen også tidspunkter hvor det ikke lykkedes...

      Håber da du vil være med?? :D

      Slet
  2. Elsker mennesker der smiler... Kunne du evt ha lyst til at være med?? Kunne jo være at vi kunne få en masse andre til at smile??

    SvarSlet
  3. Jeg bliver altid glad når folk smiler eller kan se at de har det godt eller bare er flinke mod en. Det er noget jeg husker tit når jeg møder folk, det er at være glad i/ved deres selskab, fordi det smitter hvis andre har det dårligt eller er kede af det. Jeg kan huske da jeg arbejdede på Statoil, der smilede jeg altid og snakkede pænt til folk (Ligesom den historie overfor :D ) og det var selvom jeg havde nogle rigtig skidte dage, fordi jeg føler ikke at folk man ikke kender skal trædes på, "bare" fordi man har en dårlig dag eller ondt i hovedet, det er ikke ensbetydende med at andre ikke skal/må have en god dag! :)

    SvarSlet