google.com, pub-4139964114599800, DIRECT, f08c47fec0942fa0 Jea's Blanke Tanker: Internet Venskaber.
___ ___ https://www.facebook.com/JeasBlankeTanker/ __ https://www.instagram.com/jeasblanketanker/ __ https://twitter.com/Jeakh __ https://www.goodreads.com/user/show/41570070-jeanette __ https://www.youtube.com/channel/UCGZs7d1yXNH--MgTlhVwkLA __ https://www.bloglovin.com/people/jeanettehenriksen-2167130 __ https://plus.google.com/u/0/109333894282337331588/posts ___ ___

15. maj 2012

Internet Venskaber.

Jeg har siden jeg var ret ung, brugt internettet rigtig meget, især de sociale sider, har jeg været rigtig glad for. Tror snart ikke der findes en social side, jeg ikke på et eller andet tidspunkt har besøgt. Hvorfor jeg bruger det så meget, er jeg egentlig ikke klare over. Kan det være fordi man somme tider, ikke er specielt god til venskaber irl og at man så på disser sider, kan få sig et hurtig fix.. Ja jeg ved det ikke og egentlig også lidt lige glad, for jeg har fået rigtig mange gode venskaber på nettet...

Jeg synes det er lidt vildt, at man kan sidde, på en hvilken som helst side og pludselig blive grebet af en anden person... Tænker lidt.. Hvorfor har jeg dog ikke mødt dig før, vi klikker jo helt vildt godt.. Utroligt at man kan blive op slugt, af et andet menneske på den måde og tænke.. Det er som om, vi har kendt hinanden hele livet.. Det er den fedeste oplevelse når det sker og jeg har virkelig fundet nogle søde mennesker på nettet, som har gjort så meget godt for mig..

I de 3-4 år, hvor jeg lige var blevet syg og boede i min seng, fik jeg kun mit sociale fix på nettet. Skrev rigtig meget med folk, fra hele Danmark og de har givet mig så mange gode ting.. De har støttet mig, bakket mig op og været med til at vise mig vejen frem..  Nogen af de bedste minder jeg har fra den hårde tid, er faktisk med mine venner fra nettet..

At møde mennesker irl, som man har snakket rigtig meget med på nettet, er virkelig en fed oplevelse. Jeg har næsten ikke haft nogen, dårlige oplevelser med at møde folk, jeg har skrevet med på nettet.. Størstedelen af dem, jeg har skrevet med og har mødt, har vist sig at være fantastiske menneske og folk jeg virkelig kan ha det godt med...

Faktisk havde jeg også den første kontakt med min kæreste på nettet. En vildt skøn oplevelse.. Min aller første tank var bare, at han skulle være min... Efterfølgende mødtes vi helt tilfældigt ved en fælles bekendt og jeg vidste bare, at det var ham jeg ville dele mit liv med... Det er nu over 2 år siden og han er virkelig manden for mig. Elsker dig.

Her for et par uger siden, besøgte jeg også nogle dejlige internet venner i KBH, vi har kendt hinanden, i en del år efter hånden og ses som regel et par gange om året.. Det er altid en fed oplevelse og man er bare fyldt, med god energi bagefter. Denne gang fik jeg også mødt en mere, jeg havde skrevet med i nogle år, som jeg heller ikke havde fået mødt irl. En helt vildt skøn oplevelse og vi klikkede også bare med det samme...

Har lige læst et par artikler på nettet om at være en del af Online-generationen. Vi er nogen der lever On-life, kalder de det. Ja det er ikke sikkert det er sundt, med alt det Online kontakt og man burde jo nok slukke og gå ud og være sammen med flere irl, men jeg kan nu godt lige denne Online-generation..

Til alle jeg har mødt på nettet og som følger mig... I er guld værd og jeg holder så meget af jer.. Tak fordi i altid støtter mig og får mig til at smile... Uden jeres støtte, havde jeg nok ikke været den, jeg er i dag... I betyder så ubeskrivelig meget...


4 kommentarer:

  1. Du skulle ikke have etclink til artiklen,vil gerne læse den selv. Men ja nogle gange er det noget lettere alene on-life som du siger. De fleste mennesker er jo i bund og grund gode og interressante mennesker man bare ikke lige har knyttet et bånd til. Oftest kræver det bare man får sat sig ned i ro og mag mens man vender ting på hovedet. Det er en svær ting at gøre irl da ting oftest går umådeligt hurtigt. Der er ufatteligt få læser tilbage hvor man kan stoppe op og nyde inden man skal videre til den næste ligegyldige ting.

    SvarSlet
  2. Kan ikke lige finde den artikel jeg selv læste... Desværre.. men du kan bare google internet venskaber - Online generationen og der kommer utallige forslag op... Rigtig mange spændende faktisk...

    SvarSlet
  3. Kære Jeanette.

    Ved et tilfælde faldt jeg over din blog i aften, og jeg har siddet og læst nogle af dine indlæg. Jeg er ikke så ung som dig, men alligevel kan jeg genkende nogle ting, du skriver om. Tak for at dele dine tanker, og jeg ser frem til at følge dig fremover :-)

    Kh
    Louise

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Louise.

      Mange tak for de søge ord :D Elsker når folk skriver og at de måske føler de får noget ud af loggen :D

      Hilsen Jeanette

      Slet